Pagina's

vrijdag 18 november 2011

Art Journal

Ik ben helemaal verslaafd aan het maken van art journals, dat is zo leuk om te doen.
Voor wie niet precies weet wat een art journal is, vrij vertaald een kunstboekje. In schilderwinkels kun je dit soort nepboeken kopen waarin je kunt tekenen, schilderen en collages kunt maken. Je kunt ook een echt oud boek gebruiken en daarin gaan werken.

Het principe is: ALLES MAG en ALLES KAN!!!
Hieronder zie je mijn art journal.


Voordat ik aan de slag ga breng ik op beide pagina's eerst een laag gesso aan. Gesso beschermt het papier en zorgt ervoor dat inkt of verf niet door de bladzijden naar de andere kant lekt. Je kunt gesso ook gebruiken om mee te stempelen (wel gelijk goed afspoelen na gebruik) of om lichteffecten aan te brengen. Gesso is er ook in zwart.
Als de gesso goed droog is breng je de inkt of verf aan. De inkt kan je aanbrengen met een sponsje. Ik heb distressinkt op een craftsheet gestempeld en er water over gespoten en toen het boek erdoor heen gehaald. Na goed drogen hier en daar met een sponsje nog wat accenten aangebracht. Daarna kan je aan de slag met stempels, perfect pearls, plaatjes, tekstjes of wat dan ook. Zoals ik al zij, ALLES MAG en ALLES KAN.

Jose heeft een winkel vol met leuke materialen om te gebruiken in een art journal.

Als jullie nog vragen hebben over het maken van een art journal, dan hoor ik het graag,

groetjes
Miranda

1 opmerking:

  1. Super knap werk en prachtige kleuren
    Dit kunstwerkje past helemaal
    bij je Miranda
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen